A Hollow Knight: Silksong megjelenése jelentős hullámokat vert a videojátékok világában, és a nemrégiben megjelent Hell is Us akció-kalandjáték kreatív igazgatója, Jonathan Jacques-Belletête, nem teljesen elégedett a Team Cherry lépéseivel. Hosszú évek várakozása és gyakori csend után a Hollow Knight: Silksong végre megérkezett szeptember elején, ezzel egy izgalmas indie megjelenést hozva a közelmúltban.
A Hollow Knight folytatásának megjelenéséről szóló pletykák 2025 elején kezdtek igazán felerősödni, és augusztus 21-én a Team Cherry végre bejelentette Silksong várható megjelenési dátumát, szeptember 4-ét. Miközben a rajongók örömmel fogadták a hírt, hogy a játék megjelenése csupán néhány hétre van, a hirtelen bejelentés nem várt negatív hatásokat gyakorolt a játékiparra, sok stúdió az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy elhalasztja saját megjelenését, hogy elkerülje Silksong árnyékát. Most egy rendező szólalt meg arról, hogy a Team Cherry régóta várt megjelenése milyen hatással volt a saját projektjükre.
A Hell is Us kreatív igazgatója a Friends Per Second podcast legutóbbi epizódjában osztotta meg véleményét Silksong megjelenéséről, amelyet „az indie játékok GTA 6-jának” nevezett. A Hell is Us sajnos egy időpontban debütált a Team Cherry új Metroidvania címével, és Jacques-Belletête a játék hirtelen megjelenését „kicsit érzéketlennek” titulálta. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a stúdió döntése, hogy megtartja a megjelenési dátumot, végül pozitívnak bizonyult, mivel a fejlesztők úgy döntöttek, hogy átvészelik a vihart. „Még mindig sokkal nagyobbak vagyunk, mint néhány kisebb stúdió, akik sokkal jobban érintettek volna, és akik úgy döntöttek, hogy megváltoztatják a dátumaikat,” mondta. A Silksong megjelenése miatt elhalasztott játékok között szerepel a Baby Steps, a Little Witch in the Woods, a Demonschool és a Faeland.
Milliók azonnal a Hollow Knight folytatásához rohantak, a Silksong pedig az első három napjában több mint 5 millió játékost vonzott. A megjelenés órái alatt a játék több mint 587,000 egyidejű játékost vonzott a Steamen, és jelenleg körülbelül 286,000 felhasználóval stabilan tartja magát. Bár a visszajelzések túlnyomórészt pozitívak voltak, a Silksong egy értékelésbombázás célpontjává vált a gyenge kínai fordítása miatt.
Annak ellenére, hogy a Hollow Knight: Silksonggal kell versenyezniük, a Hell is Us remekül indult, a játékosok dicsérik a felfedezést, a dungeonokat, a hangulatot és a magával ragadó játékmenetet. Sokan kiemelték a cím egyediségét és narratíváját, a horror hangulata pedig kiváló választássá teszi a közelgő ijesztő szezonra.
Forrás






