Néhány szakértő úgy véli, hogy a Grand Theft Auto 6 legutóbbi késlekedése akár 500 millió dolláros veszteséget is okozhat a Rockstar számára. A New York-i fejlesztő nem ismeretlen a hosszú fejlesztési ciklusok és a nagy költségvetések világában, de a közelgő címük új magasságokba emeli ezt a trendet. A Grand Theft Auto 6 valószínűleg már eddig is a cég legdrágább játékának számított, és most a hatalmas költségvetése még tovább nőhet.
Több kiszivárgás és pletyka után a Rockstar hivatalosan bejelentette a GTA 6 újabb késlekedését 2025. november 6-án. A régóta várt folytatás, amely az egyik legjobban eladott játék, most 2026. november 19-én érkezik, ha nem történik újabb késés. Bár sok rajongónak csalódást okoz a döntés, nem meglepő, hogy a stúdió számára jelentős költségekkel járhat.
A Grand Theft Auto 6 legújabb késlekedése "könnyen" 500 millió dolláros költséget jelenthet a Rockstar számára
Rob Wilson pénzügyi professzor a VideoGamernek elmondta, hogy a GTA 6 hat hónapos késlekedése akár félmilliárd dolláros értékvesztést is okozhat, valamint további fejlesztési és marketingköltségeket. Wilson szerint a plusz minőségellenőrzés, a marketingkiigazítások és a beszállítói komplikációk önmagukban akár 350 millió dollárral is megemelhetik a játék költségvetését. A professzor kifejtette, hogy a rendkívül nyereséges megjelenési dátum elhalasztásának hatása, együtt ezekkel a költségekkel, "könnyen 500 millió dolláros eltérést" jelenthet. Más szakértők is drága késlekedésre számítanak, Tom Henderson iparági bennfentes például azt állítja, hogy a késlekedés havonta 10 millió dolláros fejlesztési költséget jelenthet. Figyelembe véve, hogy a GTA 6 költségvetése már most is egy milliárd dollár körüli, bármilyen növekedés valóban megdöbbentő szintre emelheti azt.
Ezek a költségek aggasztóak lehetnek, mivel egyes rajongók úgy vélik, hogy a GTA 6 akár 100 dollárba is kerülhet, és a potenciálisan több százmillió dolláros extra költségek arra ösztönözhetik a Rockstart, hogy magasabb árat kérjenek a játékért. Wilson azonban figyelmeztetett, hogy ha a játék ára meghaladja a 100 dollárt, az fogyasztói visszahatást okozhat, és nem kívánt precedenst teremthet. A kockázatok figyelembevételével Wilson arra számít, hogy a Rockstar a drága késlekedést prémium kiadásokkal és fizetős DLC-kkel próbálja kompenzálni.
Wilson azt is javasolta, hogy a félmilliárdos veszteség elfogadása költséghatékonyabb lehet a Rockstar számára, mint a GTA 6 idő előtti megjelenítése. A professzor kifejtette, hogy a Rockstar-nak erős hírnevet kell fenntartania, és egy befejezetlen termék kiadása többet árthat a cégnek, mint 500 millió dollár. Ezt a logikát könnyű megérteni, hiszen a Cyberpunk 2077 háromszor is késlekedett, de végül mégis egy felkészületlen állapotban jelent meg, ami a játék hírnevét végigkísérte, amíg a CDPR végül sikeresen helyre nem állította azt.






