Take-Two Interactive frissített információkat osztott meg a feliratkozási szolgáltatásokhoz való hozzáállásáról, megkérdőjelezve azt a viszonylag elterjedt nézetet, miszerint a támogatása az olyan platformok iránt, mint az Xbox Game Pass és a PlayStation Plus, korlátozott. Bár a cég nem feltétlenül ért egyet azzal, hogy mi számít „korlátozottnak”, jelezte, hogy a jövőben valószínűleg nem sok játékuk fog csatlakozni a feliratkozási szolgáltatásokhoz, figyelembe véve a Take-Two folyamatosan bővülő tartalomkönyvtárának méretét.
Az Xbox Game Pass és más feliratkozási szolgáltatások iparági hatása régóta vitatott téma, mióta megjelentek a 2010-es években. Ugyanez vonatkozik az üzleti életük fenntarthatóságára is. Míg sok kisebb cég szívesen kihasználta a lehetőséget, hogy címeiket harmadik fél katalógusaiba felvegyék, a nagyobb kiadók gyakran óvatosan jártak el, vagy saját feliratkozási modelljeiket keresték. A Take-Two Interactive, mióta játékokat kínál a GTA+ tagoknak, mindkét táborba tartozik.
Take-Two nem ellenzi a feliratkozási szolgáltatásokat – ha az üzleti szempontok indokolják
A GTA 6 kiadója azonban nem feltétlenül értene egyet a „vonakodó” kategorizálással, amit Karl Slatoff, a Take-Two Interactive elnöke is sugallt egy 2025 augusztusi elemzői hívás során. A GameSpot által elsőként észlelt nyilatkozatában az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a cég nyitott a feliratkozási platformok iránt, még ha csak időszakosan is. „Időnként beletesszük címeinket néhány feliratkozási szolgáltatásba,” mondta Slatoff, hozzátéve, hogy bármilyen lépésnek gazdaságilag is indokoltnak kell lennie. „Nem tennénk meg, ha nem lenne jó üzleti ajánlat.”
Egy ilyen „jó üzleti ajánlat” nemrégiben megvalósult, amikor a Grand Theft Auto 5 áprilisban, hatodik éve negyedszer csatlakozott az Xbox Game Pass-hoz. Slatoff megjegyezte, hogy a Take-Two nem az egyetlen, aki óvatosan közelíti meg a feliratkozási partnerségeket, és feltételezte, hogy sem a Sony, sem a Microsoft nem fizetne harmadik fél címekért, ha az nem lenne gazdaságilag indokolt számukra.
Take-Two álláspontja a napra pontos megjelenésekről nem változott
A megjegyzések összhangban állnak a Take-Two régóta fennálló ellenállásával, hogy játékait feliratkozási szolgáltatásokon indítsa el. Már a 2020-as évek elején, amikor az elemzők folyamatosan faggatták a céget erről a kérdésről, a Take-Two fenntartotta, hogy a napra pontos megjelenések az Xbox Game Pass platformon nem indokoltak a számukra.
„Időnként beletesszük címeinket néhány feliratkozási szolgáltatásba… nem tennénk meg, ha nem lenne jó üzleti ajánlat.”
NBA 2K játékok a PS Plus-on és jól teljesítettek – de nem a PS Plus miatt
A feliratkozási szolgáltatások pozitív hatásáról szólva Slatoff elismerte, hogy ezek a platformok „nyilvánvalóan” növelik az elköteleződést, ami viszont bevételt generál. Ezt a megjegyzést a legújabb NBA 2K címek PlayStation Plus-on való teljesítményéről feltett kérdésre válaszolva tette. Bár a Take-Two legutóbb „kivételes növekedést” jelentett az NBA 2K szegmensben, amikor részleteket kértek, Slatoff tisztázta, hogy a PS Plus nem játszott „jelentős” szerepet ebben a sikerben.
Forrás






