A Grand Theft Auto 5 adatbányászó és szivárogtató felfedezett egy elvetett játékmenet-funkciót, amely lehetővé tette volna a játékosok számára, hogy csöveken, falakon és egyéb felületeken mászkáljanak. A funkció úgy tűnik, hogy még a kezdeti stádiumában volt, amikor elvetették, de a Grand Theft Auto 5 legújabb felfedezett játékon belüli fájljai remek képet adnak arról, hogy hogyan nézhetett volna ki a játék, ha ez a funkció bekerült volna a végleges kiadásba.

A Grand Theft Auto 5 2013-as megjelenése hatalmas mérföldkő volt a franchise számára, hiszen olyan technológiai ugrásokat hozott, amelyek révén a sorozat egyik legfejlettebb és legszebb játékává vált. A Grand Theft Auto 5 mérete olyan volt, amit a rajongók korábban soha nem láttak egy nyílt világú játékban, és az évek során egyre csak nőtt. A Grand Theft Auto Online-hoz kapcsolódó hatalmas frissítések mellett, amelyek a valaha volt egyik legnépszerűbb élő szolgáltatású címmé tették, a Grand Theft Auto 5 többször is újra kiadásra került és vizuálisan is javult, így több mint egy évtizede a legjobb eladási listák élén áll.

A GTA 5 szivárogtatója, Lucas7yoshi_RS, olyan bizonyítékokat tárt fel, amelyek arra utalnak, hogy a Rockstar egy bonyolult mászási mechanikát tervezett, amely a világ immerszióját hivatott növelni. Az adatbányász úgy tűnik, hogy olyan felhasználatlan eszközöket talált, amelyek a funkció tesztelési fázisában készültek, és amelyek azt mutatják, hogy a Rockstar azon dolgozott, hogy lehetővé tegye a játékosok számára, hogy bizonyos épületek tetejére mászhassanak lefolyócsöveken és falakon. Ezt a funkciót „kézfogásoknak” nevezték, és úgy tűnik, hogy a Grand Theft Auto 4 ledge-mászó/mozgató mechanikájának és az L.A. Noire lefolyócső-mászásának kombinációja volt.

Hogy miért dobták el ezt a funkciót, valószínűleg örök rejtély marad, de valószínű, hogy a Rockstar más elemek prioritására akarta helyezni a hangsúlyt. Ez nem az első alkalom, hogy a Grand Theft Auto 5-ből elvetett tartalmakat fedeztek fel szivárogtatók. Az egyik legismertebb példa erre az Agent Trevor DLC, amely több egyjátékos tartalmat adott volna a játékhoz, és láthattuk volna, ahogy Trevor egy FBI ügynökként működik. Trevor hangját és mozgását adó színész, Steven Ogg elárulta, hogy már felvett részeket a DLC-hez, mielőtt a Rockstar úgy döntött, hogy elveti azt a Grand Theft Auto Online további támogatása érdekében.

Már arról is beszámoltak, hogy a Rockstar elvetette a Grand Theft Auto 6 eredeti forgatókönyvét, amely három játszható főszereplőt tartalmazott – egy korrupt rendőrt, a fiát és egy „jobbkezét” egy kolumbiai drogbárónak. Bár a Grand Theft Auto 6 még kilenc hónapra van, most már tudjuk, hogy a történet Lucia és Jason körül forog, és egy „könnyű pénzszerzés, ami rosszul sül el” szálon keresztül a Leonida államon átívelő bűnügyi összeesküvésbe keverednek.

Forrás

Shares: