A Devolver Digital társalapítója úgy véli, hogy a régóta várt Grand Theft Auto 6 megérdemli az „AAAAA” címkét. Évtizedek óta a „AAA” kifejezést használják a legambiciózusabb játékok leírására, amelyek mögött hatalmas fejlesztési és marketingköltségek állnak, de úgy tűnik, hogy a GTA 6 körüli páratlan hype indokolhatja, hogy a játék leírásához még két A-t hozzáadjunk.
Az AAA játékok általában nagy kiadóktól származnak, mint például a Sony, Microsoft, EA, Ubisoft és természetesen a Take Two. Legutóbb az Ubisoft is kísérletezett az AAAA címkével, hogy népszerűsítse 2024-es élőszolgáltatású címét, a Skull and Bonest, és igazolja a hatalmas, 70 dolláros árat, de ez a próbálkozás gúny tárgyává vált, miután a játék csalódást keltő kereskedelmi teljesítményt nyújtott. Ezen a háttéren a Rockstar Games régóta várt következő Grand Theft Auto része teljesen más kategóriába tartozik.
A Devolver Digital társalapítója, Nigel Lowrie az IGN-nek nyilatkozva kijelentette, hogy a GTA 6 akár az első igazi AAAAA játék is lehet. Szerinte egyetlen más sorozat sem hasonlítható a GTA hatalmas terjedelméhez, méretéhez és kulturális súlyához. „Vannak AAA játékok, aztán vannak AAAA játékok, és azt állítanám, hogy a Grand Theft Auto potenciálisan az AAAAA játék,” mondta Lowrie. Kétségtelen, hogy a GTA 6 megjelenése, amely 2026 májusára várható, óriási várakozással telik, és Lowrie úgy véli, hogy a játék „nagyobb, mint bármi más”, és figyelmet követel.
A GTA 6 technikai szempontból is sokkal fejlettebbnek tűnik, mint a szokásos AAA kiadások, hiszen a játék előzetesei rendkívül szép látványt, rendkívül élethű animációkat és hatalmas tájakat mutattak be. Valójában a GTA 6 költségvetése állítólag elérte az 1 milliárd dollárt a nyolc évnyi fejlesztés alatt, ami valószínűleg a történelem legdrágább játékává teszi. Ennek ellenére az elemzők becslései szerint a GTA 6 több mint 10 milliárd dolláros bevételt generálhat, a játék első két hónapjában akár 7,6 milliárd dollárt is elérve.
„Vannak AAA játékok, aztán vannak AAAA játékok, és azt állítanám, hogy a Grand Theft Auto potenciálisan az AAAAA játék; egyszerűen nagyobb, mint bármi más, mind a játék terjedelmét és méretét, mind a kulturális hatását és a figyelmet, amit megkövetel.”
Lowrie megjegyzései egyértelműen táplálják azt a viszonylag érvényes meglátást, amelyet sokan az iparágban osztanak: a GTA 6 megjelenése kulturális jelenséggé válik, amely minden mást elhomályosít körülötte, így nem meglepő, hogy más stúdiók aktívan próbálnak elkerülni a Rockstar óriásának hatósugarát. Érdekes módon a Devolver Digital korábban viccelődött azzal, hogy játékot ad ki a GTA 6 mellett 2026. május 26-án, de Lowrie most azt mondja, hogy nem hajlandó „kockáztatni a fejlesztőcsapat megélhetését és a játék jövőjét, amelyen öt éve dolgoznak,” ami bölcs döntésnek tűnik.
Forrás






