Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója, a közösségi médiában arra a kérdésre válaszolva, hogy miért vannak teljesítményproblémák a Borderlands 4 PC-s verziójával, kijelentette, hogy a játék „prémium cím prémium játékosoknak”. Bár Pitchford néhány tippet adott arra vonatkozóan, hogyan optimalizálhatják a játékosok a Borderlands 4-et a gépeiken, megjegyzései kritikát váltottak ki a rajongók körében a játék jelenlegi állapotával kapcsolatban.
Pitchford megjegyzései közvetlenül a Borderlands 4 PC-exkluzív frissítése előtt érkeztek, amely a fennmaradó teljesítményproblémák kezelésére szolgált. Az update három nappal a játék régóta várt megjelenése után érkezett több platformon. Bár a Borderlands 4 nem részletezte, hogy pontosan mi változott az új frissítésben, a fejlesztők néhány optimalizálási tippet adtak az AMD és Nvidia grafikus kártyákhoz. A felhasználókat arra ösztönözték, hogy frissítsék az AMD vagy Nvidia grafikus drivereiket a legújabb stabil verziókra. A Gearbox hozzátette, hogy a shader-összeállítások teljes újraépítése akár 15 percet is igénybe vehet, miután bármilyen grafikai beállítást megváltoztattak.
Randy Pitchford a Borderlands 4 problémáit az elavult hardverre is visszavezetette. Bár a Borderlands 4 Steam-en tapasztalt problémáit nem hagyták figyelmen kívül, a Gearbox vezetője kifejtette a véleményét. Miután néhány tippet adott a Borderlands 4 optimalizálására, Pitchford azt mondta: „A Borderlands 4 egy prémium játék, amely prémium játékosoknak készült. Ahogyan a Borderlands 4 nem fut a PlayStation 4-en, úgy nem is várható el, hogy túl régi PC hardveren fusson.” Pitchford megjegyzései a Borderlands 4 minimális és ajánlott PC-specifikációira utaltak, amelyek ray-tracing képes grafikus kártyát, 8 magos CPU-t és legalább 100 GB szabad SSD-tárolóhelyet igényelnek. Pitchford kijelentette, hogy bár a Gearbox nem tudja megakadályozni, hogy a felhasználók régi hardveren próbálják futtatni a Borderlands 4-et, a felhasználók visszatérítést kérhetnek a játékra, ahelyett, hogy gyengébb játékélményben részesülnének.
Pitchford azt is ajánlotta, hogy a Borderlands 4-et 1440p felbontásban játsszák, és használják a DLSS felskálázási funkciót a képkockasebesség növelésére. Azonban Pitchford közösségi médiában tett megjegyzései felháborodást váltottak ki a Borderlands játékosok körében. A legtöbb válasz kritikát fogalmazott meg Pitchford és a Gearbox irányába, amiért elhárítják a felelősséget a Borderlands 4 optimalizálási és teljesítményproblémáiért, míg mások a hibákat az Unreal Engine 5-re hárították, amelyet a Borderlands 4 használ. A felhasználók azt is jelezték, hogy még a csúcs PC-alkatrészek esetén is ingadozó képkockasebességet tapasztaltak, a Gearbox ajánlásai ellenére. Jelenleg a Borderlands 4 a Steam-en vegyes értékelést kapott.
A szeptember 14-i PC-patch után a Borderlands 4 bejelentette, hogy továbbra is gyűjti a visszajelzéseket, és további optimalizálási frissítéseket fog biztosítani a fennmaradó problémák kezelésére. Közben a játékosokat arra ösztönzik, hogy folytassák a Borderlands 4 beállításainak finomhangolását a saját ízlésük szerint.
Forrás






