Saros, a várva várt szellemi utódja a Returnalnak, a PlayStation megerősítése szerint megjelenik a The Game Awards-on december 11-én. A rajongók izgatottan várják, hogy többet tudjanak meg a játékról, mióta a Housemarque idén tavasszal bejelentette. Most már biztos, hogy a hét végére megkapják a lehetőséget, hogy többet lássanak belőle. Amikor a The Game Awards csütörtökön elkezdődik, Saros is ott lesz a sok izgalmas bejelentés között.

A Housemarque február 12-i State of Play eseményén mutatta be a Sarost, amely azonnal nagy hatást gyakorolt a játékosokra. A stúdió legutóbbi munkáját, a Returnalt, sokan a PS5 legjobbjának tartották, és elnyerte a Legjobb Játék díjat a 2022-es BAFTA-gálán. A Saros nyilvánvalóan követi ezt a nyomvonalat. A Sony és a Housemarque folyamatosan fenntartja a hype-ot, fokozatosan osztva meg új részleteket a játékról, és most már van egy konkrét dátum, amire a rajongók várhatnak.

Két nappal a TGA 2025 kezdete előtt a PlayStation Twitteren bejelentette, hogy a Saros is szerepelni fog az idei ceremónián. A hét másodperces teaser nem árul el sokat arról, mire számíthatnak a rajongók a bemutatón, de korábbi pletykák szerint a Sony a díjátadó alatt vagy közvetlenül utána megnyithatja a játék előrendeléseit. A Housemarque már megerősítette, hogy a Saros 2026. március 20-án debütál, így a közelgő megjelenés fényében logikus lenne, ha hamarosan elérhetővé tennék az előrendeléseket. A Gematsu által észlelt információk szerint a játék két verzióját éppen most értékelték Tajvanon, ami arra utalhat, hogy az előrendelések hamarosan elérhetők lesznek.

A Saros már eddig is sok információt megosztott a játékosokkal, ellentétben más TGA 2025-ös bejelentésekkel. Gregory Louden, a Housemarque kreatív igazgatója a játékot a stúdió játékmenetének „végső evolúciójaként” jellemezte, amelyet a Returnal népszerűsített. Ez a jellegzetes játékmenet a roguelike és bullet hell elemek ötvözésére épít, és egy korábbi Saros trailer számos izgalmas új funkciót is bemutatott, például egy energiaelnyelő pajzsot, amely szórakoztató csavart ad a bullet hell játékmenethez, valamint egy nagyobb és változatosabb világot, amelyet felfedezhetünk.

A rajongók azt is tudják, hogy a Saros története Arjun Devraj, egy sci-fi katona körül forog, aki egy távoli világon harcol, miközben egy időhurkon keresztül próbál megtalálni valakit. Ez a téma hasonlít a Returnal által bemutatott veszteség és gyász felfedezésére. A „come back stronger” szlogen is arra utal, hogy a tartós fejlesztések valószínűleg fontos szerepet játszanak a játékban. Ez a funkció egy kis megkönnyebbülést nyújt a hagyományos roguelike játékmenet brutális körforgásából, mivel minden próbálkozás elméletileg könnyebbé válhat, ahogy a karakterek megőrzik a korábbi futások során megszerzett fejlesztéseket. Sok újabb roguelike és roguelite játék már kedvezőbb fejlődési rendszereket kínál, és úgy tűnik, hogy a Saros is ezt a trendet követi.

Bár a Saros már sok információt megosztott, a Sony és a Housemarque még mindig lehetőséget kap arra, hogy nagyot robbanjanak. Lehetséges bejelentések között szerepelhet az előrendelések megnyitása, a játék hosszabb bemutatása, vagy az egyes kiadások tartalmának ismertetése. A Saros nem az egyetlen PS5-exkluzív játék, amire érdemes figyelni a show során; a The Game Awards azt is megerősítette, hogy a Phantom Blade Zero megjelenési dátumát is be fogják jelenteni a ceremónián. Mindkét játék később valószínűleg PC-re vagy Xboxra is megjelenik, ahogy sok PS5-ös játék tette az utóbbi időben, de ha ez megtörténik, az később fog bekövetkezni. Jelenleg pedig remek időszak van a PlayStation-rajongók számára.

Forrás

Shares: