Az Ontos a Frictional Games következő nagy projektjeként került bemutatásra, amely korábban a Soma révén mélyen belemerült az emberi tudat és a technológia metszéspontjába. Bár az Ontosról még nem sokat tudunk, úgy tűnik, hogy hasonló identitás- és transzhumanizmus témákat vizsgál, de sokkal nagyobb vizuális hűséggel és nyilvánvaló narratív komplexitással.

A tudományos-fantasztikus műfajt gyakran csupán esztétikai célokra használják a játékokban: a hősök lézert lőnek, nem golyókat, űrhajókat vezetnek, nem autókat, vagy idegenekkel harcolnak, nem pedig emberi ellenfelekkel. Azonban kevés cím használja ki teljes mértékben a tudományos-fantasztikus műfaj által kínált narratív lehetőségeket. A Soma viszont nem ilyen; ez a borzongató és nyugtalanító történet arra késztet, hogy kételkedj a saját valóságodban. A Soma a távoli jövő technológiájának félelmeit tárja fel, alapvető filozófiákra és elméleti tudományokra építve, és úgy tűnik, hogy az Ontos is hasonló irányba tart.

### Mi az Ontos, a Soma alkotójának következő játéka?

Az Ontos előzetese egy bizarr és zavaró látvánnyal kezdődik: egy gép, amely egerekből áll, és egy frenetikus emberi hangot bocsát ki. A hang azt állítja, hogy „el tudja magyarázni, mi történik”, erősen utalva arra, hogy ez az eszköz valójában egy emberi tudatot csapdába ejtett. Ahogy az előzetes folytatódik, több furcsa és árnyékos karaktert is látunk, miközben egy impozáns hangú férfi a létezés értelméről beszél. Azt mondja a címzettnek, aki feltehetően Ontos főszereplője, hogy az apja egykor azon a küldetésen volt, hogy válaszokat találjon ezekre a lehetetlen egzisztenciális kérdésekre, és hogy ahhoz, hogy „megértsük” ezeket a kérdéseket, a valóság határait kell feszegetni.

Az előzetes szándékosan homályos, de utal a Soma által feltárt témákra. A játékosok Aditi szerepét öltik magukra, egy nőét, akit elhunyt apja üzenete vezet a Samsara holdi szállodába. Ott egy színes és félelmetes NPC-kből álló társasággal találkozik, akik „Kísérleteket” végeznek, amelyeket a Frictional Games összetett puzzle-dobozként ír le, mindezt Aditi múltjának és létezésének igazságához közelebb vezetve.

A Samsara egy buddhista kifejezés, amely az élet és halál ciklusát jelöli, amelyhez minden halandó élet a Földön kötődik, mielőtt elérné a megvilágosodást és a Nirvánát.

### Milyen lesz az Ontos játékmenete?

Az Ontos előzetese elsősorban a játék környezeteinek in-engine felvételeire és cinematográfiai elemeire összpontosít, de a Frictional Games a The Game Awards után kiadott sajtóközleménye egy kicsit több fényt derít az interaktív elemekre. A Samsara kapcsán a Frictional Games a következőket mondta: „Minden ajtó nyitható, és az állomás minden sarkában titkok rejlenek, amelyek mélyebb megértéshez, a következő puzzle megoldásához szükséges nyomokhoz és a helyszínen történt események igazságához vezetnek.” Ezek ambiciózus céloknak tűnhetnek, különösen azok számára, akik játszottak a Somával; a Frictional Games már bizonyította írói tehetségét, de a Soma játékmenete inkább a sétálószimulátor műfajhoz hasonlít, mint a hagyományos puzzle-megoldáshoz. Az Ontos azonban úgy tűnik, hogy egy robusztusabb interaktív sandboxot kínál, amely mélyebb felfedezést és kritikai gondolkodást ösztönöz. A sajtóközlemény egy másik pontján a Frictional a trailerben látható patkánygépre utalva elmagyarázza, hogy a játékos dönthet úgy, hogy hisz abban, hogy a gép valóban emberi tudatot tartalmaz, vagy elutasítja azt, mint valami trükköt. A Frictional szerint az ilyen típusú döntések, amelyek kontextuális nyomok és társadalmi interakciók köré épülnek, mindennaposak lesznek az Ontosban, lehetővé téve a játékos számára, hogy Aditi történetét formálja néhány potenciálisan találékony, lazán meghatározott puzzle szekció révén.

Forrás

Shares: