Nikita Buyanov, az Escape From Tarkov játék igazgatója elnézést kért a játék frusztráló indulása miatt. Az extraction shooter, amely hozzájárult a műfaj népszerűsítéséhez, már a 1.0-ás verzió megjelenése előtt is elnyerte a rajongók hűségét, de a régóta várt nap végül nem úgy alakult, ahogy azt várták. Sok Escape From Tarkov játékos még mindig problémákkal küzd, de Buyanov megígérte, hogy a segítség úton van.
A Battlestate Games bejelentette, hogy az Escape From Tarkov végre teljes megjelenést kap 2025 augusztusában, a célzott megjelenési dátum pedig november. A játék már évek óta bétában volt, és ezt megelőzően korlátozott alfa tesztet is futtatott, így a 1.0-ás verzió előtt hatalmas izgalom övezte. Azonban a rajongók gyorsan problémákba ütköztek, amikor a játék véglegesen megnyílt a nagyközönség előtt.
Buyanov azonnal reagált a Steam-en történt értékelésbombázásra, amely a játék megjelenése után következett be. Az igazgató megköszönte a rajongóknak az „elképesztő érdeklődést” a játék iránt, utalva a széleskörű szerverproblémákra, amelyekkel sok játékos szembesült. Az értékelésbombázás főként a hosszú várakozási időkből és a kapcsolódó matchmaking nehézségekből eredett, de Buyanov megígérte, hogy a megoldások már úton vannak. A bejegyzés szerint a Battlestate Games már több szervert ad hozzá a frusztrációk enyhítése érdekében, és további hibajavítások és optimalizálások várhatóak a következő hónapokban. Buyanov nem részletezte, hogy mely hibákra összpontosítanak, de egy kommentben megerősítette, hogy a csapat foglalkozni fog egy olyan hibával, amely jelenleg a Standard Edition játékosait zárja ki egyes kereskedőktől.
Az elnézésben Buyanov azt is ígérte, hogy a Battlestate Games továbbra is „valódi rajongóknak” fogja nyújtani, amire vágynak. Az igazgató korábban már megjegyezte, hogy nem aggódik a lehetőség miatt, hogy az Escape From Tarkov értékelésbombázás áldozatává válik, mondván, hogy a játék nagy közönségének „kicsi százaléka” valószínűleg nem kedveli a stúdiót, így a „valódi” rajongók és a többiek megkülönböztetése is ezt az elképzelést tükrözi. Függetlenül attól, hogy Buyanov mit gondol az értékelésbombázás mögött álló valódi rajongókról, elismeri, hogy még van munka a játékon, és hogy a csapat sajnálja a nehéz indulást.
A Tarkov nem az első játék, amely szerverproblémákkal és hibákkal küzd a megjelenéskor, és a fejlesztők tisztában vannak a helyzettel, így valószínű, hogy a dolgok a közeljövőben simábbá válnak, bár a javítások idővonalát még nem tisztázták. A Battlestate Games nemcsak ezeket a javításokat és frissítéseket tervezi, hanem Buyanov megerősítette, hogy az Escape From Tarkov konzolos verzióval és DLC-vel is bővül a jövőben, így a rajongóknak érdemes figyelniük.
Forrás






