A Dying Light 2: Stay Human legújabb frissítése, az úgynevezett Stamina Patch, jelentős játékmeneti változásokat és különféle optimalizálásokat hozott. A stamina kulcsfontosságú eleme a Dying Light 2-nek, amely meghatározza, hogy a játékos mit tehet a mozgás és a harc terén.
Az évek során a Techland folyamatosan fejlesztette a Dying Light 2: Stay Human-t a nagyobb poszt-launch frissítésekkel. A júniusi patch során a lengyel stúdió bemutatta a felhasználó által generált tartalomra fókuszáló UGC eseményt, valamint a Balatro crossover-t. Néhány hónappal korábban több mint két tucat új fegyvert integráltak a nyílt világú címbe, a rajongók kérésére. Legutóbb pedig egy újabb frissítést jelentettek be a közösségi visszajelzések alapján, amely megváltoztatja a stamina, a játék kulcsfontosságú összetevőjének működését.
A Dying Light 2: Stay Human mögött álló csapat nemrégiben kiadta a 1.24-es patch-et, más néven Stamina Patch-et, amely átdolgozott "alapjátékélményt" kínál a PC, PlayStation és Xbox játékosok számára. A fejlesztők pontosan a stamina rendszer bizonyos módosításait hajtották végre, különös figyelmet fordítva az elkerülés megkönnyítésére. A parkour akciók, kivéve a Dash és Dart képességeket, már nem fogyasztanak stamina-t, még akkor sem, ha az alacsony. E döntés célja, hogy a játék "folyékonyabb és élvezetesebb" legyen. Míg a legtöbb parkour akció már nem merít stamina-t, a fejlesztők megerősítették, hogy a harc, a siklóernyőzés és a víz alatti úszás továbbra is a korábbiak szerint függ a stamina szinttől. A Dying Light 2: Stay Human küldetésprogresziójának megzavarásának elkerülése érdekében ezek a változások nem érvényesek a Pilgrim’s Path küldetés során, amíg a játékos nem használ egy inhibitor-t a Markers of Plague küldetésben.
A stamina rendszer átdolgozása mellett a Techland fejlesztői számos hibajavítást és egyéb optimalizálást is bevezettek a legújabb patch-el. Különösen a Dying Light 2 Tower Raid játékmódban számos problémát orvosoltak, például a Bad Office Day öltözetet érintő grafikai hibát. Érdemes megjegyezni, hogy a zseblámpa is kapott néhány finomítást, amelyek a párbeszédek és a fő küldetés vágóképein is észlelhetők.
A 1.24-es frissítés telepítése után a Dying Light 2 játékosai gyakrabban támaszkodhatnak Aiden parkour képességeire, a stamina megőrzése érdekében végzett parkour akciók ritkábban használata helyett. Ez a jelentős változás sokkal nagyobb szabadságot adhat a játékosoknak, lehetővé téve számukra, hogy jobban elkerüljék a harcot és könnyebben közlekedjenek Villedorban, köszönhetően a főszereplő gyakorlatilag végtelen stamina-jának.
Dying Light 2: Stay Human 1.24-es frissítési jegyzék
A közelgő patch a játék egészségére összpontosít, kiemelve a kritikus fejlesztéseket, ahelyett, hogy számos új funkciót vezetne be. Célunk a teljesítmény, a stabilitás és a játékos élmény javítása, biztosítva a zökkenőmentesebb és megbízhatóbb játékkörnyezetet.
Korlátlan Parkour
Ebben a frissítésben a stamina rendszert finomítjuk, hogy javítsuk az alapjátékélményt, különös figyelmet fordítva a harci és elkerülési dinamikákra. A játékosok mostantól tapasztalni fogják, hogy a parkour akciók már nem merítenek stamina-t, lehetővé téve a zökkenőmentes elmenekülést a közelharcból, még akkor is, ha a stamina tartalékok alacsonyak (kivéve a Dash és Dart parkour képességeket). Ez a változás folyékonyabbá és élvezetesebbé teszi a navigációt, a stamina-t pedig elsősorban harci erőforrásként pozicionálja. Mostantól teljes szabadsággal felfedezheted Villedort, amint belépsz a városba! Azonban a küldetésprogreszió fenntartása érdekében a stamina továbbra is szükséges lesz a "Pilgrim’s Path" küldetés parkour tevékenységeihez — miután a játékosot megcsípte egy Volatile —, amíg egy inhibitor-t nem használnak a "Markers of Plague" végén. Ezen kívül a stamina továbbra is kulcsfontosságú erőforrás marad a harcban, a víz alatti úszásnál és a siklóernyő használatánál. Ez a frissítés arra törekszik, hogy egyensúlyt teremtsen a felfedezés és a harc között, biztosítva, hogy a játékosok zökkenőmentesen navigálhassanak a környezetben, miközben kezelik a stamina-t a kritikus játékmeneti pillanatokban.
Játékfrissítések
A 1.24-es frissítésben felsorolt kiegészítések mellett a következő javításokat és fejlesztéseket vezettük be:
Co-Op
- Javítottuk a képernyőn megjelenő zavaró üzenetet, amely a gazda általi kirúgás után jelent meg.
Tower Raid
- Javítottuk azt a problémát, ahol a "Lower Body Workout" bounty a halott ellenségeken végzett rúgásokat számolta.
- Javítottuk a DIY Grenade nevét, amely helytelenül jelent meg.
- Javítottuk Sola 25. jutalmának nevét, amely szintén helytelen volt.
- Javítottuk a Breach kezdő fegyverének tip modját, amely eltérő ritkaságú volt, mint ami a tervrajzon szerepelt.
- Javítottuk a Craft Parts Bundle tárgyat, amely a ládák ikonját használta.
- Javítottuk a Bad Office Day Outfit öltözetnél a bőr átlátszóságát.
Játékmenet
- A zseblámpa átdolgozása a fő küldetés vágóképein és párbeszédein.
- Kiválasztott párbeszédek és jelenetek átdolgozása a zökkenőmentesebb történet érdekében.
- Javítottuk a co-op menüben a barátok online státuszának helytelen megjelenítését.
- Javítottuk a stamina regenerációjának következetlenségét, amikor taktikai módra volt állítva.
- Javítottuk a polearm animációt a menüben.
- Frissítettük az "Immunity drain" szöveget, hogy "Immunity drain when being hit by an enemy" legyen.
- Javítottuk azt a problémát, ahol a "The Only Way Out" küldetésben a hatch néha nem nyílt meg.
Technikai
- Javítottuk azt a problémát, amely miatt a játékos a térkép alá esett a Carnage Hall-ba érkezve.
- Javítottuk a Fire Brigade Cap Charm láthatóságát, miután a fegyverekhez csatolták.
- Javítottuk a charmok méretének változását.
- Javítottuk azt a problémát, amely miatt a játékos inventory slotjai bizonyos nem eldobható, egyedi ritkaságú tárgyakkal blokkolva voltak.
- Javítottuk a különböző összeomlásokat.
- Javítottuk a látható átlátszóságot a siklóernyő hátizsákján a Friend of Aiden Bundle-ból.
- Javítottuk a Terminal Headache trófeát, amely nem regisztrált, amikor lőfegyvereket használtak.