A Capcom egyik producere cáfolta azt a rajongói elméletet, miszerint a Pragmata titokban egy Mega Man játék lenne. Miközben a rajongók végre megkapták az új előzetest és egy frissített megjelenési időpontot az eljövendő sci-fi akció-kaland címhez, a játék részletei továbbra is rejtélyesek. Természetesen a Pragmata történetével és más játékokkal való lehetséges kapcsolataival kapcsolatos spekulációk töltötték ki a csendet, de a Capcom egy pletykát gyorsan eloszlatott.
Ez a titokzatos, harmadik személyű cím nem éppen a legkönnyebb fejlesztési cikluson ment keresztül. A Capcom kétszer is elhalasztotta a Pragmatát, és a játék első bejelentése óta viszonylag csendben maradt, ami a rajongók kíváncsiságát és frusztrációját egyaránt fokozta. A cég azóta tisztázta, hogy a Pragmata 2026-ban fog megjelenni, és a játékot egyre hangsúlyosabban szerepeltetik a marketinganyagokban, de a további információk nem állították meg a pletykákat és elméleteket.
Naoto Oyama, a producer a VGC-vel folytatott beszélgetés során nevetett, amikor hallotta azt a rajongói elméletet, miszerint a Pragmata titokban egy Mega Man játék lenne, és tagadta annak valóságtartalmát. Oyama szerint a Pragmata „teljesen új játék” a Capcom számára, így bármilyen látszólagos kapcsolat más franchise-okkal valószínűleg véletlen vagy csupán egy Easter egg. Ez azt jelenti, hogy a Pragmata Resident Evil-szerű zombija nem utal semmiféle kapcsolatra azzal a sorozattal sem.
Bár a Mega Man-elméletek nem igazak, könnyen érthető, honnan erednek. A Pragmata a Holdon játszódik, korrupt robotellenségeket vonultat fel, és a főszereplő, Diana, egy humanoid robot, akinek a dizájnjában sok kék szín található. Mindezek a felszíni kapcsolatok, és a Capcom már korábban is kijelentette, hogy a Mega Man az egyik legfontosabb IP-jük, de évek óta nem adtak ki fővonalas Mega Man játékot. E csend fényében természetes, hogy a friss tartalomra éhes rajongók bármilyen lehetséges jelre rákapnak, de sajnos a Mega Man hívei számára úgy tűnik, hogy ezek a „jelek” csupán vágyálmok voltak.
Oyama elmondta, hogy örömmel látja, hogy a Mega Man rajongók érdeklődnek a Pragmata iránt. Mielőtt ezen az új játékon dolgozott volna, Oyama a Mega Man Battle Network Legacy Collection producere volt, így technikailag van kapcsolat a játékok között, még ha a játékban nincs is összefüggés. Aki többet szeretne megtudni a Capcom legújabb projektjéről, annak nem kell sokáig várnia. A Tokyo Game Show 2025-ön erős Capcom felhozatalt láthatunk, beleértve a Pragmatát is, így a rajongóknak érdemes figyelniük szeptember 24-ét, hogy a legfrissebb információkat megkapják.
Forrás






