Úgy tűnik, hogy a Call of Duty Xbox Game Pass-en való elérhetősége körülbelül 300 millió dolláros bevételkiesést okozott a Microsoft számára. Ez az információ a közelmúltban kiszivárgott, miután a Microsoft bejelentette, hogy emelni fogja az Xbox Game Pass árát.

Az Xbox Game Pass mostanában nehéz időszakon megy keresztül, hiszen a közelmúltban bejelentett áremelés annyira népszerűtlen volt, hogy a felhasználók tömegesen próbáltak leiratkozni, ami a weboldal leállásához vezetett. Bár az áremelés új játékok érkezésével és egyéb előnyökkel párosul, az Xbox Game Pass Ultimate havi díjának 10 dolláros emelése úgy tűnik, hogy sok játékost túllépett a határon. Ugyanakkor a Game Pass-nek más problémákkal is szembe kell néznie.

A Bloomberg értesülései szerint egy bennfentes forrás azt állítja, hogy a Microsoft több mint 300 millió dollárt veszített a Call of Duty PC-s és konzolos eladásain, mivel a játékot az Xbox Game Pass részeként kínálják. Az információ egy névtelen volt alkalmazottól származik. Úgy tűnik, sok játékos kedvezőnek találta az ajánlatot, és inkább a Game Pass előfizetésükön keresztül játszották a Call of Duty-t, mintsem külön megvásárolták volna. A Call of Duty: Black Ops 6 különösen az első játék a sorozatban, amely a megjelenés napján került fel az Xbox Game Pass-ra. A feltételezett hátrány ellenére a Black Ops 6 rendkívül jól teljesített PlayStation-en és PC-n, valószínűleg segítve ezzel a bevételkiesés kompenzálását.

Bár ezek a számok nem hivatalos forrásból származnak, ha igazak, szerepet játszhatnak az Xbox Game Pass nemrég bejelentett áremelésében. Az árak minden aktív előfizető számára emelkedni fognak a következő számlázási időszakban, ami azt jelenti, hogy minden előfizető az új árra vált át november elejére, mindössze néhány héttel a franchise következő részének, a Call of Duty: Black Ops 7 megjelenése előtt. Ha sok előfizető az Xbox Game Pass Ultimate-t használja a Black Ops 7 játszására, ahogyan a Black Ops 6 esetében is, az áremelés segíthet kompenzálni a potenciális veszteségeket.

Érdemes megjegyezni, hogy az Xbox Game Pass Ultimate legutóbbi áremelésével a szolgáltatás játékkínálata 2024 júliusában 492 játékról 2025 októberére 838-ra nőtt. Az Ultimate szinthez a Fortnite Crew is hozzáadódott, tovább növelve a szolgáltatás értékét. Azonban kérdéses, hogy az átlagos előfizető úgy érzi-e, hogy ezek az előnyök ellensúlyozzák az árnövekedést.

Forrás

Shares: