Két hónappal a megjelenése után a Borderlands 4 hivatalosan is alacsonyabb játékosszámmal rendelkezik a Steamen, mint a főbb elődei ugyanebben az időszakban. A Steam Charts adatai szerint a Borderlands 4 24 órás csúcsjátékos száma 2025. november 10-én, mindössze két nappal a két hónapos évfordulója előtt, alig 20,000 volt. Bár ez elsőre magas számnak tűnhet, a megjelenéskor elért csúcsához képest jelentős csökkenést mutat.
A Borderlands 4 jelenlegi állapotával elégedetlen játékosok számára ez valószínűleg nem meglepő. A legújabb Borderlands cím, annak ellenére, hogy élőszolgáltatásos elemekkel rendelkezik, nehezen tudta hosszú távon fenntartani a rajongók érdeklődését. Az, hogy a Borderlands 4 legfrissebb Steam játékosszáma miért olyan figyelemre méltó, nem csupán a számok alacsony volta, hanem az is, hogy mennyit veszített a játékosbázisából a megjelenés óta, összehasonlítva a korábbi főbb részekkel.
A Borderlands 4 két hónap alatt több Steam játékost veszített, mint elődei
- november 10-én a Borderlands 4 24 órás csúcsjátékos száma 93%-os csökkenést mutatott a Steam-en mindössze két hónap alatt. Figyelembe véve a sorozat korábbi játékosszámait, ez azt jelenti, hogy a Gearbox népszerű franchise legújabb része több mint 10%-kal több játékost veszített, mint a Borderlands 2 és a Borderlands 3 az első két hónapjukban.
Az eredeti Borderlands játék túl régi ahhoz, hogy megbízható játékosszám adatokat gyűjtsünk a Steamen, de mivel a játékosok száma valószínűleg jelentősen alacsonyabb volt, mint a folytatásoké, bármilyen csökkenés az első két hónapban valószínűleg nem volt olyan drámai, mint a Borderlands 4 esetében.
Borderlands 4:
- Összesített csúcs: 304,398
- Két hónapos csúcs: 19,804
- Százalékos csökkenés: 93%
Borderlands 3:
- Összesített csúcs: 93,820
- Két hónapos csúcs: 17,256
- Százalékos csökkenés: 82%
Borderlands 2:
- Összesített csúcs: 124,678
- Két hónapos csúcs: 22,554
- Százalékos csökkenés: 82%
Természetesen több tényező is hozzájárul ezekhez a rekordalacsony számokhoz a franchise Steam portjainál. Először is, a Borderlands 4 jelentősen magasabb csúcsjátékos számmal indult, mint elődei a saját megjelenési hétvégéjükön, így természetesen nagyobb veszteséget is szenvedett el. Másodszor, a Borderlands 4 PC-s verziója különösen teljesítményproblémákkal küzdött a megjelenés óta, ami véletlenül elriasztotta a játékosokat a Steamen.
Bár a Steam játékosszámok nem minden egy keresztplatformos játék esetében, mint a Borderlands 4, kétségtelenül tükrözik a közösség érzéseit a játék állapotával kapcsolatban. Amint a Borderlands 4 megjeleníti első Bounty Pack DLC-jét, a How Rush Saved Mercenary Day-t, talán néhány legelkötelezettebb rajongója visszatér a harcba.






