Pete Actipis, a Raven Software játékigazgatója bejelentette, hogy a Call of Duty: Warzone hamarosan követi a Call of Duty: Black Ops 7 példáját, és visszatér a hagyományos nyílt matchmaking rendszerhez, ahol a készségek figyelembevétele minimális. A jelentős változások a Call of Duty: Warzone nagy Season 1 frissítésével lépnek életbe, amely pontosan egy hét múlva, december 4-én érkezik. A játékosok számos új tartalomra, játékmenetbeli változásokra, életminőség-javításokra és sok másra is számíthatnak az új szezonban.
Az elmúlt hat évben a Call of Duty Multiplayer egy skill-alapú matchmaking rendszert (SBMM) használt. Ezt a 2019-es Modern Warfare sorozat újraindításakor vezették be, és minden főbb címben jelen volt azóta, egészen a legutóbbi megjelenésig, a Call of Duty: Black Ops 7-ig. A rendszer pontosan úgy működik, ahogy a neve is sugallja; a Multiplayer mérkőzések során a játékosokat a készségi szintjük alapján párosítják, nem pedig a ping és a kapcsolat minősége szerint. Ez azért volt fontos, hogy a casual játékosok, akik csak néhány órát játszanak hetente, ne kerüljenek folyamatosan „try-hard” játékosokkal egy lobbiba. Bár elméletben remekül hangzik, a rendszernek voltak hiányosságai, ezért a Treyarch most visszatér a nyílt matchmaking rendszerhez a Black Ops 7 esetében, és a Warzone is ezt az utat követi.
Mit is jelent ez a játékosok számára? Fontos megjegyezni, hogy a nyílt matchmaking továbbra is figyelembe veszi a készséget, de csak minimálisan. Amikor a játékosok belépnek a Warzone-ba, legyen szó Resurgence-ről, Battle Royale-ról vagy bármelyik korlátozott idejű módról, a matchmaking rendszer a kapcsolat és a ping prioritását élvezi a készséggel szemben. Ez lehetővé teszi, hogy a játékosok sokkal gyorsabban csatlakozzanak a játékokhoz, de azt is jelenti, hogy a lobbik készségi szintje teljesen vegyes lesz. Míg az SBMM biztosítja, hogy a mérkőzésekben hasonló szintű játékosok legyenek, a nyílt matchmaking esetén a készségi szint teljesen véletlenszerű.
A Raven Software nem indokolta meg, miért változtat a matchmaking rendszerén, de valószínű, hogy a Call of Duty közösség által a Black Ops 7 esetében tapasztalt pozitív visszajelzések miatt döntöttek így. A múltban az Activision határozottan állította, hogy a skill-alapú matchmaking elengedhetetlen a sorozat számára a hosszú távú játékos elköteleződés, a matchmaking egészsége és az általános méltányosság fenntartása érdekében. A stúdió korábban azt nyilatkozta, hogy a játékosok 80-90%-a jobb végső helyezést ér el, tovább marad a játékban, és ritkábban lép ki a mérkőzésekből, amikor az SBMM aktív. Azonban a játékosok gyakran tapasztalták, hogy amikor néhány jó Multiplayer játékot játszottak, az SBMM azonnal „sweat” játékosokkal párosította őket a következő néhány mérkőzésre, ami rendkívül kellemetlenné tette az élményt.
Bár az Activision sokáig kitartott a döntése mellett, a játékosok örömmel fogadták a Call of Duty matchmaking rendszerének legutóbbi változásait. A Warzone Season 1-es módosításaira adott reakció hasonló volt ahhoz, amikor a Treyarch bejelentette ugyanezt a Black Ops 7 esetében. „Csodás év vár ránk,” mondta az egyik játékos. Egy másik pedig hozzátette: „Ez hatalmas hír.”
Forrás






