A következő BioShock játék, közismert nevén BioShock 4, állítólag tovább csúszott az utolsó belső megjelenési időablakából, amely „2026 végére vagy 2027 elejére” volt tervezve, a Cloud Chamber fejlesztőjét érintő elbocsátások miatt. Ez a legújabb hátráltatás a BioShock 4 számára, amely már évek óta fejlesztési pokolban vergődik.
A 2019-ben bejelentett BioShock 4 eddig meglehetősen csekély előrehaladást mutatott, ami aggasztja a sorozat rajongóit. Az IP-t birtokló 2K évek óta több stúdiót és projektvezetőt váltogatott a játék körül. Ezek a jelentős háttérmozgások meghosszabbították a folytatás fejlesztését, amely források szerint már egy évtizede tart. Augusztus elején újabb vezetői átalakításra került sor, amely Rod Fergusson érkezését hozta magával Kelley Gilmore távozása után. Fontos megjegyezni, hogy ez a változás egybeesett a Cloud Chamber-nél történt elbocsátásokkal.
A BioShock 4 valószínűleg nem fog megjelenni 2027 közepe előtt. A Bloomberg jelentése szerint a BioShock 4 stúdiója több mint 80 alkalmazottat, a körülbelül 250 fős munkaerő harmadát bocsátotta el. Különösen megemlítették, hogy a lépés következményei tovább késleltetik a folytatást, amelyet a fejlesztők korábban 2026 végére vagy 2027 elejére terveztek. A forrás szerint a 2K elnöke, David Ismailer belső bejelentésében elmondta, hogy a szerkezetátalakítást azért hajtották végre, hogy „megerősítsenek bizonyos, a BioShock játékokhoz elengedhetetlen aspektusokat”, és hogy „több időt” biztosítsanak a játék fejlesztésére. A jó hír viszont az, hogy a BioShock franchise következő fejezete jól halad a „megalapozó játékelemek” terén.
Ironikus módon a legújabb fordulat éppen akkor történt, amikor pletykák kezdtek terjedni egy lehetséges BioShock 4 bejelentésről a közeljövőben. Ez a váratlan esemény a régóta várt játék fejlesztésének titokzatosságát tükrözheti.
Kétségtelen, hogy a legújabb késlekedés híre csalódást okoz a BioShock rajongóknak, akik óta nem láttak új részt a 2013-as BioShock Infinite óta. Azonban Fergusson kinevezése, aki korábban a Gears of War és a Diablo mellett a BioShock Infinite-en is dolgozott, reménysugár lehet a folytatás jövője szempontjából. A veterán „lezáró” hírnevének köszönhetően a BioShock 4 munkálatai végre a helyes úton haladhatnak a megjelenés felé.
Forrás






