Bethesda Game Studios igazgatója, Tom Mustaine, szeretné, ha a jövőben több játékot is shadow drop formájában adhatnának ki, miután a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered sikeres meglepetéspremierje után ez a stratégia bevált. Bár a rajongók már jóval a hivatalos bejelentés előtt tudtak a remasterről, a játék bejelentésének napján történő megjelenése okos lépésnek bizonyult. Most, hogy a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered megmutatta, mit is tud egy shadow drop, a Bethesda hasonló megközelítést fontolóra vehet a jövőbeli címek esetében.
Bár több szivárgás is elárulta a meglepetést, az Oblivion Remastered 2025. április 22-én jelent meg, és a rajongók azonnal belevetették magukat a játékba. Évek óta tartó hype a Skyrim körül és a titokzatos hatodik Elder Scrolls játék iránt elegendő volt ahhoz, hogy izgalmat generáljon a remaster iránt, anélkül, hogy hagyományos marketingkampányra lett volna szükség. Most már világos, hogy nemcsak a rajongók voltak izgatottak a shadow drop miatt.
Oblivion Remastered játékosai egy modern funkciót kérnek a játékba
A The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered játékosai összefogtak, hogy kérjék a fejlesztőktől, hogy egy népszerű RPG modern funkcióját adják hozzá a játékhoz.
Bethesda Game Studios igazgatója elmondta, hogy "nagyon szeretné" a további shadow dropokat
A GamesRadar+nak adott interjújában Mustaine elmondta, hogy "nagyszerű volt birtokolni az internetet egy napra", amikor az Oblivion Remastered megjelent, és szeretné, ha a cég ezt újra megtenné. Az igazgató kiemelte, hogy az embereknek azonnal megadni azt, amire vágynak, "nagyon értékes" stratégia. Figyelembe véve, hogy az Oblivion Remastered három hónap alatt több mint kilencmillió játékost vonzott, könnyen érthető, miért érdeklik a Bethesda-hoz hasonló cégeket az ilyen lépések megismétlése. Mustaine elismerte, hogy nem tudja, mit shadow dropolhat a stúdió legközelebb, de reméli, hogy az Oblivion Remastered nem volt az utolsó meglepetéskiadásuk.
Bár az Oblivion Remastered sikeres volt a megjelenéskor, érthető, hogy nem minden stúdió lelkesedik a shadow dropok iránt. A cégek általában olyan játékokat, mint a GTA 6, jóval előre bejelentenek, hogy vonzzák a befektetőket, ami lehetővé teszi a szükséges finanszírozást a cím teljes víziójának megvalósításához, különösen a nagy költségvetésű AAA játékok esetében. Tekintettel arra, hogy a fejlesztés költségei mennyire magasak lehetnek, nem minden cég engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja a befektetői érdeklődést. Érdemes megjegyezni, hogy nem minden cím rendelkezik olyan franchise népszerűséggel, mint a The Elder Scrolls, mivel a sorozat meglévő hírneve valószínűleg nagy szerepet játszott az Oblivion Remastered sikerében.
Bár a meglepetéskiadások nem minden játék számára ideálisak, a Bethesda láthatóan kedveli ezt a koncepciót. Mustaine elmondta, hogy Bethesda vezetője, Todd Howard "már régóta szeretett volna shadow dropokat" az Oblivion Remastered előtt, így ennek a címnek a teljesítménye elegendő lehet ahhoz, hogy a jövőben hasonló megjelenéseket indokoljon. Howard már utalt arra, hogy lehetséges egy Elder Scrolls 6 shadow drop, így a Bethesda rajongóknak érdemes figyelniük az elkövetkező években.






