A Battlefield 6 fejlesztői elmondták, hogy a játék vitatott gyors fordulási funkciója a játékmenet kiegyensúlyozásának érdekében készült. Az EA számos új funkciót vezetett be, és módosította a meglévőket, hogy a sorozatot visszavigye korábbi magasságaihoz, és az út során voltak sikerek és kudarcok is. Összességében a Battlefield 6 már most is elismerést kap, de a játékosok között még mindig vannak vegyes vélemények.

A Battlefield Labs alapos tesztelése és a rekordot döntő Battlefield 6 nyílt bétája után az EA rengeteg visszajelzést gyűjtött a játékról. A cím lenyűgöző játékosainak száma önmagában is jó jel a franchise számára, de még a sikeres nyílt béta után is világossá vált, hogy van még mit javítani. A fejlesztők gyorsan reagáltak a játékosok visszajelzéseire, és most néhányan további betekintést nyújtottak a Battlefield 6 egyik vitatottabb funkciójába.

A Battlefield 6 gyors fordulási mechanikája a kontrolleres célzás segítésével kapcsolatos aggályokat hivatott kezelni. A Kotaku-nak adott interjúban a Battlefield 6 fejlesztői elmagyarázták, hogy a játékosok számára biztosított az azonnali 180 fokos fordulás lehetősége, amely elsősorban a játék kiegyensúlyozásának érdekében készült, miközben a kontrolleres célzás segítése is figyelembe lett véve. Matthew Nickerson, a Battlefield 6 vezető konzolharci tervezője elmondta, hogy a célzás segítése automatikusan lelassítja a felhasználókat, amikor a retikulumot potenciális célpontok között mozgatják, így nehéz gyorsan megfordulni. A „Flick Stick” néven ismert gyors fordulási opció hozzáadása segít a kontrolleres felhasználóknak lépést tartani a billentyűzetes és egérhasználókkal. Az Xbox és PlayStation felhasználók már most is kihasználhatják a Battlefield 6 konzol-specifikus crossplay lehetőségeit, ha nem akarnak PC-s játékosokkal versenyezni, de a Flick Stick segíthet kiegyenlíteni a PC-konzol cross-play mérkőzéseket.

Bár a játékmenet kiegyensúlyozása volt a Flick Stick fő indoka, a fejlesztők a mozgás és a testreszabás érdekében is beépítették. Az új Battlefield sorozat cím mozgása észrevehetően agilisabb és sokoldalúbb, mint a korábbi részeké, bár a Battlefield 6 néhány mozgási lehetőséget gyengített, miután egyes játékosok úgy érezték, hogy ez a játékot kevésbé valóságosnak tűnteti. A szinte azonnali megfordulás nem feltétlenül reális, de lehetőségeket nyit meg a játékosok számára a harcban, különösen, ahogy Nickerson is rámutatott, amikor más funkciókkal, például a PS5 giroszkópos célzásával párosítják.

A fejlesztők magyarázatai alapján úgy tűnik, hogy a Flick Stick itt marad, de más vitatott mechanikák a végső verzióban másképp fognak működni, mint a nyílt bétában. Az EA csökkenti a Battlefield 6 automatikus célzási funkcióját, amelyet sok tesztelő túlerősítettnek talált a Recon osztály esetében. A játék a Tokiói Játékkiállításon is bemutatkozik, így a rajongók hamarosan további hivatalos részleteket tudhatnak meg.

Forrás

Shares: