Kiemelések

Egy FPS-központú kontroller prototípusa kering az interneten, bemutatva egy potenciális áttörést a játékvezérlők tervezésében.
A PyottDesign hibrid kontrollere összekapcsolja a trackball célzást és az analóg mozgást a játékosok számára, elérve a teljesítmény szintjét, amely versenyképes a egér/billentyűzet beállításokkal.
A játékperifériák innovációja folytatódik egyedi funkciókkal, mint például az érintésvezérelt giroszkóp vezérlések és az analóg kapcsolók a billentyűzetekhez, amelyek határokat feszegetnek az iparágban.

VIDEO A NAP GAMERANT

Egy működőképes prototípus egy kontroller számára, amelyet elsősorban első személyű lövöldözős játékokhoz és más egérközpontú műfajokhoz terveztek, nemrégiben terjedt el a közösségi médiában, lehetőséget adva a játékosoknak arra, hogy betekintést nyerjenek abba, mi lehet a következő nagy áttörés a játékvezérlők tervezésében. Annak ellenére, hogy a konzolgyártók bevezettek számos új funkciót a játékvezérlőkbe ebben a generációban, a játékvezérlők lényegében változatlanok maradtak azóta, hogy a Sony három évtizeddel ezelőtt bevezette a DualShockot.

A PC perifériapiac más történetet mesél el. Az egérpiac egyedül is hatalmas előrelépéseket tett az utóbbi években, a Logitech például az új szabványt állította fel a játékegerek számára a G PRO X Superlighttal. Összehasonlítva a játékvezérlők piacát, azok igazán célzottan FPS címekhez tervezett vezérlői még nem tettek igazi előrelépést a piacon.

Egy olyan videóban, amelyet a PyottDesign tett közzé a YouTube-on, a készítő megosztotta a tervezés, prototípizálás és gyártási folyamatot az „ultimate FPS” kontrollerükkel kapcsolatban. Némi 3D modellezés, szobrászat, nyomtatási munka és elektronikai alkatrészek megmentése egy trackball egér és egy harmadik féltől származó Xbox kontrollerből, a készítő egy „igazi” egér-vezérlő hibridet készített.

Míg Valve a trackpadokra támaszkodik hibrid kontrollertervezéseiben, a PyottDesign kontrollerében egy trackball található a jobb analóg kar helyett. Ez a játékosoknak a egér célzás előnyeit és az analóg mozgást egy kompakt csomagban kívánja biztosítani. Emellett dedikált egér gombokat és egy görgőt is tartalmaz, amelyek könnyen elérhetők a felhasználó jobb kezével.

A Teljesítmény Ígérete
Annak ellenére, hogy az újítás mennyire innovatív, kevés értelme lenne bármely gyártónak, hogy felvegye, ha valójában nem kínálna olyan teljesítményt a pad játékosoknak, amely hasonló a legjobb egér és billentyűzet beállításokkal rendelkező társaikhoz. Ez teszi a PyottDesign kontrollerét annyira ígéretessé. Miután finomhangolta a trackball gyorsulási görbéjét szoftveresen, a PyottDesign sikerült elérnie a teljesítményének akár 93%-át egy egér és billentyűzet beállítással az Aim Labon.

Annak ellenére, hogy PyottDesign trackball kontrollere újszerű, számos hibrid stílusú kontroller beállítás már elérhető a fogyasztók számára ma. Például a Valve Steam Deck érintésvezérelt giroszkóp vezérléseket tartalmaz, egy olyan funkciót, amely annyira egyedi, hogy szabadalmaztatást érdemelt. Párosítva a trackpadokkal, képesnek kell lennie arra, hogy versenybe szálljon az egér és billentyűzet funkcionalitásával útközben. Ezen kívül a játék billentyűzetgyártók teljesen elkötelezték magukat az analóg kapcsolók mellett, amelyek gyakorlatilag teljes analóg kar funkciót adnak a billentyűzeteknek, és egy gyors ravasz funkciót, amely megkönnyíti a tap strafinget a taktikai lövöldözős játékokban. Legyenek a trackball-ok népszerűek vagy sem, nem lehet tagadni, hogy az innováció szelleme él és virul a játékperifériák területén.

Forrás

Shares:
Show Comments (0)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük